Rapporten maken
Voor de eerste stap wilt u op 'Toevoegen' drukken om een nieuw rapport te maken

Selecteer welk type rapport u wilt maken. In dit voorbeeld maak ik een maandrapport.
Vervolgens voert u een naam in.
Daarna selecteert u de beheerders of een andere rol voor welk gebouw u dit rapport wilt aanmaken.

Gegevens in de setup voor rapporten
Wanneer u op deze pagina komt, heeft u meestal alleen de 3 initiële velden nodig. U zult normaal gesproken de andere velden nooit nodig hebben. Als u dat doet, helpen we u daar passend mee, maar dit is niet belangrijk voor normale rapporten.
Zodra u hier klaar bent, kunt u op het bovenste menu klikken om naar 'Mailconfiguratie' te navigeren.

Mailconfiguratie voor rapporten
Op deze pagina kunt u e-mails toevoegen. Dit zal de rapporten automatisch verzenden, afhankelijk van welk type rapport u heeft aangemaakt.
Bijv. Maandrapporten worden maandelijks verzonden.
Optioneel kunt u een onderwerp en inhoud toevoegen als u dat wilt. Als dit leeg is, ontvangt u een e-mail zonder onderwerp met het rapport in pdf als bijlage.
Wanneer dit is gedaan, kunt u op opslaan klikken om het rapport toe te voegen.

Bevatte entiteiten
Zodra u op toevoegen heeft geklikt, zult u het rapport in de lijst zien verschijnen. Als u op het rapport klikt en vervolgens naar het tandwiel gaat, ziet u een menu-item genaamd 'bevatte entiteiten'. Als u hierop drukt, voegt u gewoon de rol opnieuw toe van het gebouw waarvoor u een rapport wilt maken.
Als dit is gedaan, kunt u teruggaan naar de rapportlijst.


Rapporten openen
Wanneer alle voorgaande stappen zijn voltooid, kunt u een rapport openen en bekijken met het oogpictogram. Hier kunt u het bewerken. Of u kunt het rapport downloaden, wat na enige tijd een pdf zal downloaden.
